1. Get rid of all advertisements and get unlimited access to documents by upgrading to Premium Membership. Upgrade to Premium Now and also get a Premium Badge!

ORA-00942 table or view does not exist Error in Oracle Forms

Discussion in 'Oracle Forms and Reports' started by sakchennai, May 6, 2009.

1. sakchennai

sakchennai Active Member

Trophy Points:
    55
    Sir,

I have facing problem in Oracle FOrms. If, I enter the password and the main menu is not working properly. The following errors are display.
    Code (Text):

Error  :  -942 ORA-00942 table or view does not exist.

:   FRM-40735 Pre-Insert trigger raised unhandled exception ORA-00942.

Please tell us how to solve the problem. Because I don't know Pl/SQL.

Please help us

thanking u

anand

2. tyro

tyro Forum Genius

Trophy Points:
    260
    Is the error happening when you are trying to save something from a form or just when you are logging into Forms Builder? I ask this because you are getting FRM-40735 Pre-Insert trigger raised unhandled exception ORA-00942 which means you are trying to save into a table where there is a trigger which executes before the insert.

3. salmankhalid

salmankhalid Forum Advisor

Trophy Points:
    260
    ORA-00902 invalid datatype

Cause: The datatype entered in the CREATE or ALTER TABLE statement is not valid.
    Action: Correct the syntax.

4. APOLO_OSX2

APOLO_OSX2 Active Member

Trophy Points:
    55
    Hola amigo, recien he tenido el mismo problema, pero posterior me he dado cuenta cual fué mi error y es lo siguiente.

He creado un nuevo usuario y he querido ejecutar un formulario el cual hace referencia a una tabla por ejemplo "medicos". Posteriormente de da el error frm-40735 y ora-00942.

Bueno la causa, es que la tabla a la que hago referencia no pertenece al usuario y puedo resolverlo de dos formas:

1.- Modificando la forma y referenciar la tabla junto con el usuario dieño de la misma así:

factur.medicos.

2.- La opción más práctica y si no violas la seguridad con ello, es decir crear un sinonimo publico para la tabla, de la siguiente manera:

CREATE PUBLIC SYNONYM MEDICOS FOR FACTUR.MEDICOS

con lo anterior, habrán eliminado los errores antes mencionados, espero que te sea de utilidad, aunque a la fecha me imagino que habrás obtenido la respuesta.

5. simply_dba

simply_dba Forum Advisor

Trophy Points:
    140
    Ask you developer/dba to resolve this problem since you do not know pl/sql